Dnes je 19. 04. 2018
Svátek má Rostislav
Asynchronous e-learning system

Postřehy z akcí školy

  • 4.A na výstavě nerostů
V Moravském zemském muzeu na výstavě nerostů bylo dne 20.2. nezvykle živo. Výstavu totiž navštívila 4.A. Z temné komůrky za závěsem se ozývala slova jako epický, magický, hustý, krásný, zelený, fosforový, stříbrný. Děti totiž zkoumaly světelné vlastnosti nerostů. Seznámily se rovněž s jejich vodivostí, vznikem a využitím. Fotky si můžete prohlédnout zde:
[23. 3. 2018 08:36:27] [Lenka Dobešová - Učitel]
  • 4.A na festivalu Jeden svět
21.3. navštívila 4.A projekci filmů v rámci festivalu Jeden svět . Děti viděly tři snímky (Hadí dívka, Lenno a jeho rybička, Rozárka a kuchařky bez domova), které se dotýkaly tématu bezdomovectví, agresivity a snahy jít si za svým snem i přes nepřízeň osudu. V reflexi jsme se s dětmi pokusili srovnat jejich životní zkušenost se zkušenostmi hrdinů, pojmenovat, čím nás filmy zaujaly a jaké otázky nás napadají. Zde několik postřehů: „Líbilo se mi, že se nevzdala". Taky si plním své sny, chci být dobrá ve street dance." „ Také jsem něco překonal - přešel jsem babiččinu bažinu." „Překonal jsem se v zápase, dal jsem hattrick." „Překonal jsem se ve čtení." „Chtěl bych hrát dobře fotbal." Zaujalo mě, jak se dokázala probíhat. „Chtěla bych vědět víc o jejím otci." „V jurtě bych bydlet nechtěla, je tam zima." „Rozuměla jsem mu v tom, že se někdy naštval, protože se mi to taky někdy stává." „ Mám s ním společné to, že mě taky někdy neposlouchá mozek." „Bylo zajímavé, že ta rybka byla stejná jako on." „Uvědomil jsem si, že bezdomovci jsou stejní jako my." „Líbilo se mi, že bezdomovci mohli pracovat." Domov je tam, kde je teplo a rodina." „Domov je tam, kde se cítím v bezpečí."
[22. 3. 2018 13:35:22] [Lenka Dobešová - Učitel]
  • 4.A navštívila knihovnu
Třída 4.A navštívila knihovnu Jiřího Mahena, kde se děti seznámily s třemi populárními žánry. Učili jsme se rozlišovat horor, sci-fi a fantasy, jejich charakteristické znaky, postavy, místa děje a známé autory. Roboti, upíři, elfové nás provázeli i cestou zpět a když jsme míjeli kašnu na náměstí Svobody, nedalo nám to, abychom ji neokrášlili sochami v duchu těchto tří žánrů. Fotky si můžete prohlédnout zde:
[7. 3. 2018 12:24:27] [Lenka Dobešová - Učitel]
  • Lyžařský kurz 2018
Druhý týden v roce 2018 se naši sedmáci a osmáci vydali na lyžařský výcvikový kurz. V pondělí ráno jsme vyrazili autobusem směr Stará Ves u Rýmařova, kde jsme měli strávit pět dní plných lyžování, zábavy i poučení. Místní lyžařksý areál nabízel dostačující podmínky jak pro začínající, tak i pro pokročilé lyžaře a i dle hodnocení samotných žáků se většina z nich pod vedením našich instruktorů v lyžařských dovednostech zlepšila. Zejména poté ti, kteří stáli na lyžích poprvé, udělali za těch několik dní opravdu velký pokrok. Každý den nás po náročném lyžování čekalo jídlo i ubytování, které vzbudilo u většiny účastníků velmi kladné ohlasy. Po večerech se žákům o zábavu starali místní instruktoři, kteří si na každý den připravili speciální program. Vše potom vyvrcholilo čtvrteční závěrečnou diskotékou, kde mohli žáci předvést své taneční umění, čehož téměř všichni náležitě využili. V pátek dopoledne poté proběhl závod ve slalomu, kde účastnici kurzu dostali šanci ukázat, co všechno se na kurzu přiučili. Po obědě a vyhlášení výsledků závodu už nás čekalo jen balení a cesta zpět do Brna. Celkově můžeme zhodnotit kurz jako velmi vydařený a přát si, aby všechny další školní akce probíhaly stejně hladce. Fotky z akce můžete najít ve fotogalerii.
[17. 1. 2018 10:44:33] [Pavel Mrnuštík - Učitel]
  • Workshop pro rodiče žáků s SVP
Workshop byl zaměřen pro rodiče žáků se speciálními vzdělávacími potřebami. Cílem workshopu bylo informovat rodiče o podpůrných opatřeních ze strany školy, jak s dětmi pracovat doma a ukázka nejrůznějších pomůcek pro dyslektiky, dysgrafiky a dyskalkuliky.
Workshop trval více než 2 hodiny a byl velmi přínosný. Rodiče byly rádi za předání informací, jak zlepšit domácí přípravu, za zajímavé typy na učební pomůcky s ukázkami, jak s nimi pracovat.
[5. 12. 2017 16:17:33] [Silvie Frimlová - Učitel]
  • PODZIMNÍ AKCE ŠKOLNÍ DRUŽINY
DRAKIÁDA
Dne 24. 10. 2017 jsme dětem, které navštěvují školní družinu, zpestřili úterní odpoledne Drakiádou, která se konala ve sportovním areálu Bzzzukot. V 15:00 jsme pěšky vyrazili vybavení občerstvením, draky a dobrou náladou směrem k sportovnímu areálu, který se nachází na ulici Líšeňská v Brně-Židenicích. Počasí bylo příjemné, bohužel však příliš nefoukalo. Děti to však neodradilo. Po drobném občerstvení vytáhly z obalů své draky různých velikostí, tvarů a barev a daly se s nadšením do pouštění. Po několika neúspěšných startech se téměř všem dětem podařilo vznést své draky k oblakům. Velmi jsme ocenili vzájemnou spolupráci dětí při snaze pustit draky k nebesům. Velké poděkování patří některým tatínkům, kteří nám pomohli s pouštěním papírových kamarádů a paní Netouškové za výborné buchty a teplý čaj. V 18:00 jsme se s příjemně unavenými dětmi vrátili zpět ke škole.
Fotky z akce naleznete zde.


USPÁVÁNÍ BROUČKŮ
Ve čtvrtek 16. 11 2017 se ve školní družině konala akce s názvem „Uspávání broučků". V 17:00 jsme 68 dětí, které se akce zúčastnily, rozdělili do 5 skupin dle oddělení. Prvním úkolem dětí bylo vyrobit z korkových špuntů, ozdobných drátků a barevných lepenek broučky dle vlastní fantazie. Děti tvoření nadchlo a vytvořily krásné výrobky. V 18:00 jsme se přeměnili ve svatojánské broučky a vybaveni lampiony jsme se v početném průvodu prošli podvečerním Brnem. Po návratu zpět do školy jsme se shromáždili na školním dvoře a společně jsme básničkou broučky uspali. Ve škole děti čekala večeře, kterou s chutí snědly. Po večeři si děti nazdobily perníky motivem broučků. Ve 20:30 si děti připravily svá místa na nocování a s napětím očekávaly stezku odvahy, která byla nachystána po škole. Na stezce děti čekaly různé úkoly spojené s brouky, kteří se vyskytují v naší přírodě. Čekání dětem zpříjemnila paní učitelka Růžičková, která dětem přišla zahrát známé písně od táboráků. Po návratu všech statečných dětí ze stezky, děti ulehly do spacáků a uložily se ke spánku. Ráno si sbalily své spacáky a osobní věci a po snídani odešly domů plné nevšedních zážitků.
Fotky z akce naleznete zde.

 

 

[30. 11. 2017 10:41:45] [Lenka Mrhačová - Školní družina]
  • Co prožila třída 5. B v prvním čtvrtletí (rekapitulace fotogalerie)
   Hnedle začátkem školního roku jsme jako praví Trosečníci z vlaštovky oblékli námořnické školní uniformy, spustili plachetnici na jezírko ve dvoře a vypluli vstříc společným dobrodružstvím.
   Jako první nás čekala prezentace kroužku Lega. Děti ve skupinkách sestavily miniaturní řetízkový kolotoč, který dokonce připojily na el. obvod. Aktivita byla zaměřená na vzájemnou spolupráci, jemnou motoriku a zejména čtenářskou gramotnost. Ono zorientovat se v návodu není jen tak. :)
   Letošní novinkou v rozvrhu jsou pro nás kromě volitelného předmětu i třídnické hodiny. Ideální čas pro oslavy narozenin. :) Jako první je slavil Viný, na náš originální přípitek se můžete  podívat do sekce Fotografie.
   Bez diskuse nejlepší akcí byl čtyřdenní adapťák. Tedy pobytový výukový program v Lipce - pracovišti Jezírko. Jeho tématem byl les, k němu se vztahovaly veškeré hry, aktivity, výtvarné činnosti apod. Počasí nám vcelku přálo, úterní celodenní déšť nikoho neodradil, a tak jsme kompletně zvládli naplánovaný program. Celé dny jsme hráli pohybové hry, podnikali výpravy do lesa za poznáním, hráli divadlo nebo tvořili model lesa z ovčího rouna. Naučili jsme se určovat mnohé rostliny, pochopili význam slova monokultura, měřili jsme stromy průměrkou, odhalili jsme dřevní škůdce, s pomocí lup a klíče jsme určovali obratlovce skryté v hrabance, orientovali se podle mapy či plánu, vnímali jsme les všemi smysly a mnoho dalšího. Ale hlavně jsme si užívali sami sebe, pohody a kamarádství. Lektoři se s námi loučili slovy, že už si dlouho pobyťák tak neužili, že jsme opravdu obdivuhodně kamarádská třída. 
    Podobný program nás čekal vzápětí, neb jsme jeli na exkurzi do zahrady řečkovického Gymnázia T. Novákové. Kompletně jsme si zopakovali učivo z předmětu Člověk a jeho svět - přírodovědy. Zabývali jsme se fyzikálními veličinami a pokusy, horninami a nerosty, jednotlivými ekosystémy, vztahy živé a neživé přírody aj.
    A že to není nuda ani ve školních lavicích dokazují fotky z hodiny matematiky. Pan zástupce děti rozdělil do vyrovnaných týmů, které se mezi sebou utkaly v soutěžích procvičujících malou násobilku a početní operace.
   První čtvrtletí zakončil preventivní projekt o kyberšikaně. Nejprve jsme absolvovali dvouhodinový program lektorovaný organizací Podané ruce. O týden později si děti tvořily své osobní postery. Až poté jim bylo sděleno, že se jedná o jejich "papírové profily" na sociální síti. Následně si pod fotky psaly komenty a dávaly palce nahoru či dolů. Děti si tak uvědomily, jak některý komentář zamrzí, jaké riziko nese zveřejňování soukromých informací a že jejich hodnota se opravdu neodvíjí od počtu "lajků" či facebookových přátel. ... viz Fotogalerie.
[18. 11. 2017 13:54:30] [Radana Standarová - Učitel]
  • Tryzna za J. A. Komenského
Dne 15. 11. 1670 zemřel v nizozemském Amsterdamu "učitel národů" - Jan Amos Komenský. 
Dne 15. 11. 2017 nepřímo vyučoval v cooldovácké 5. B - české školství v období baroka.
Děti se nejprve losem rozdělily do šesti skupin, které Komenský kdysi stanovil dle rozumového nadání a chování žáků. Docela jsme se nasmáli, když se z jedničkáře stal žák "s nedostatkem bystré mysli a líný".   Ve škole obecné se páťákům dvakrát nelíbilo - zábly je bosé nohy, tísnili se v nepohodlných lavicích, výuka byla ve znamení nudy a drilu. A to i když do ní přispěli ze svých referátů. Po přednášce o Komenského životě a díle si každý napsal výstižný jedenáctilístek (básničku). Následoval vědomostní test, projekce dílu z animovaných Dějin udatného českého národa, a pak soutěžní kvíz. V polovině programu jsme se přesunuli do sálu, kde každá skupina zachytila Komenského život i pedagogické názory v živých fotograiích (viz Fotogalerie). Následovaly přesmyčky, které v sobě skrývaly jednu informaci o "učiteli národů" a bylo třeba je přepsat psacím písmem.V poslední vyučovací hodině každý vytvořil stránku do Orbis Pictus - kresbou a textem zpracoval vybrané téma, které jsme letos v předmětu Člověk a jeho svět probírali. 
Děti za každý splněný úkol získávaly část z Komenského portrétu, nakonec ho úspěšně složili všichni. Jednotlivé aktivity páťáky vcelku zaujaly. Největším překvapením pro ně bylo zjištění, že dle Komenského pedagogických názorů se vyučuje i dnes a že právě jemu vděčíme za letní prázdniny! 
 
 
[16. 11. 2017 22:51:58] [Radana Standarová - Učitel]
  • Procházka třeťáků historickým Brnem
V pátek 3.11. se žáci 3. B vypravili na prohlídku nejznámějších památek Brna. Zkusili si roli průvodců a mnozí z nich se této role zhostili téměř profesionálně. Příprava na konečné vystoupení nebyla jednoduchá. Členové skupinek si museli vyhledat informace, zpracovat je a rozdělit si role. Historická cesta začala u Měnínské brány, pokračovala ulicí Orlí přes Zelný trh  na Petrov. Odtud přes Starou a Novou radnici, nám. Svobody až ke kostelu sv. Jakuba. Tuto cestu si můžete prohlédnout ve fotogalerii. 
[5. 11. 2017 11:16:27] [Hana Němečková - Učitel]
  • Dýňování

17. 10. proběhlo na našem školním dvoře již tradiční Dýňování s podtitulem "Sklizeň brambor". Je to velmi pěkná a povedená akce, kterou pořadá Spolek rodičů pro žáky 1. stupně a jejich rodiče. Letos byly kromě tradičního vyřezávání dýní zařazeny opět netradiční úkoly jako: dostaň bramboru z brázdy, přenes bramboru přes bahno, umíchej si vlastní čaj, vyrob si razítko z brambory apod. K velkému zážitku přispělo také počasí, které bylo nádherně podzimní. 

Velmi děkujeme všem zapojeným rodičům i starším žákům, kteří toto zábavné odpoledne připravili a realizovali. Bylo to parádní . Podívejte se ve Fotogalerii.

[4. 11. 2017 10:47:21] [Michaela Jedličková - Ředitel]
  • Adaptační kurz šestých tříd Podmitrov
Minulý týden jsme navštívili rekreační zařízení Podmitrov, nachází se kousek od vesnice Strážek na Vysočině. Tam nás čekal třídenní adaptační kurz. A co jsme vlastně zažili a co se nám nejvíce líbilo?

Krásná příroda a hřiště, jízda patrovým autobusem, lezení po lanech, stezka odvahy, hry. (Tomáš, Oliver, Kryštof, Emma)

Stavění věží. (Kuba, Pavel)

Zajímavé hry, běhací hra s ročními obdobími. (Petr)

A co nám naopak přišlo slabší?
Pavouci na pokojích, déšť, zapáchající prasata. (Sam, Pepa, Linda, Tobiáš)

Celkově se ale adaptační kurz podařil, nikdo se vážněji nezranil a všichni jsme se v pořádku vrátili. Také jsme se dobře poznali, dokonce i ti, kteří spolu chodí již od první třídy, se o svých spolužácích dozvěděli spoustu nových věcí.

A co na to učitelé?
Adaptační kurz se podle mě velmi vydařil, velmi se mi líbily jednotlivé části programu, které byly nejen zábavné, ale i přínosné pro rozvoj třídních vztahů, např. jsme tvořili školní pravidla, pracovali jsme na pozitivním hodnocení i na vzájemné spolupráci. Bylo velmi příjemné, že agentura Leporelo, která vytvářela program adaptačního kurzu, se snažila zapojovat i nás učitele do programu, mohli jsme tak se svými žáky zažít spoustu pěkných netradičních zážitků, které se ve škole při vyučování dají prožít jen těžko. Nejkrásnější okamžik pro mě byl, když se postupně zlepšovala spolupráce dětí na společných úkolech (a pochopitelně i to, že ve středu, kdy adaptační kurz končil, se téměř nikomu nechtělo odjet zpátky do Brna).
[15. 10. 2017 15:38:44] [Marian Čepil - Administrátor]

 

Starší záznamy: Školní rok 2016/2017